19.7.06

Winda zainstalowana!

Niby prosta sprawa - postawić Windowsa czy jak to mówią posadzić system każdy potrafi!

Jednakże jeśli komuś zależy na konfiguracji pod siebie...
  1. Płytę instalacyjną z WIN XP pro czy home można sporządzić samemu za pomocą programu nlite. Stosowne tutoriale są w sieci, a interfejs po polsku, więc nie wiele o tym napiszę.
  2. Dzięki nlite zintegrowałem instalkę XP HOME SP1a z SP2, żeby uniknąć zawirusowania.
  3. Na koniec ustawiłem sobie to i owo jako ustawienia użytkownika m.in.:
  • wyświetl jako menu w menu start, i inne takie szczegóły
  • klawiatura polska tylko programisty, bo ta druga szwankuje...
  • efekty wizualne, raportowanie wyłączone, bo co mi z tego, że Windows wie ci mi się wiesza, skoro i tak będzie mi się to wieszać?)
  • aktywacja okna po najechaniu kursorem myszki itd
  1. Udało mi się zmienić domyślny katalog dla Windowsa, tak kiedyś CHIP radził...
  2. Gotowa płyta instalacyjna ma już wpisany serial i dane użytkownika, można wypalać.
  3. Partycjonowanie dysku też pod siebie - ustaliłem inną literę niż domyślne C: Wymaga to trochę zręczności, bo instalator nazywa kolejne partycje wg alfabetu od C: więc trzeba potworzyć trochę partycji, zanim dojdzie się do wybranej litery uważając na rozmiar partycji systemowej zarazem...:)
  4. Dysk podzieliłem na dwie partycje, systemowa ma 43 GB, żeby się nie zapchała, a reszta na dane.
  5. System wreszcie się zainstalował, dzięki nlite nie trzeba było się temu przyglądać, po parudziesięciu minutach ukazał się ekran powitalny, pomijam problemy z bootowaniem, bo to kwestia ustawień w moim BIOSie.
  6. Udana aktywacja przez internet:)
  7. Równie konieczny Microsoft Windows Update - wieloetapowe i restartujące system;)
  8. Ustawiłem sobie autologowanie wg porad MS.
  9. System bootuje się około minuty i pewnie z czasem będzie robił to dłużej, zobaczymy...
  10. Windows zainstalowany, prawie skonfigurowany!
Więcej szczegółów łatwo znaleźć w sieci, ja ograniczam się tylko do własnych.
Polecam zajrzeć na przykład tu:How to install Windows XP in 5 hours or less...

Czas na sterowniki...

Brak komentarzy: